Ch3ckmate ahogy mi láttuk és ahogy mások....
Ch3ckmate egy régi játék folytatása vagy “remake” újragondolása mindegy is minek hívjuk a lényeg “neve van” játék volt. Sok-sok évvel ezelőtt vagy írhatnánk azt is 2 játékos emberöltővel ezelőtt volt már egy ami abban az időben is rendkívül jó volt.
Az ilyen szervezések esetében nem lehet kihagyni vagy arra számítani, hogy majd megyek a következőre, mert ki tudja mennyit kell várni a következőig, ha lesz egyáltalán. Ezért számunkra nem volt kérdés, hogy ott leszünk vagy nem, minden áron szerettünk volna részt venni. Maga a szervezés is a számunkra megszokott módon történt, a 6mm.hu ( igen az az oldal akol régen cikkek és beszámolok is voltak amit én személy szerint nagyon imádtam, hiányzik! Ott olvastunk a szigetről, BW-ről és sok külföldi és hazai eseményről… jó volt) oldalon lehetett regisztrálni az első 100 regisztráló kedvezményt kapott.
Bár szerintem közülünk senki nem ezért regisztrált egyből hanem, hogy legyen hely…
Mivel előre tudtuk mikor lesz a reg nyitva így jóval azelőtt elkezdtük a “mentális felkészülést” értsd sokat egyeztettünk, hogy melyik oldal és mire készülünk, mit viszünk mit akarunk csinálni.
Ahogy telet az idő egyre többen lettek a TF oldalon és vagy háromszoros túljelentkezéssel érkeztünk az utolsó héthez. Nem éreztük a “chi-t” meg a “chill out” se volt meg, így felvettük a szervezőkkel a kapcsolatot és átmentünk a másik oldalra, mint zsoldosok (nincs még megfelelő orosz felszerelés, ezért ez az egyetlen megoldás maradt csapatszinten). Szóval át kellett gondolni mindent újra szerveztük az egészet kisebb nagyobb sikerrel.
Csévharaszt mint pálya számunkra ismeretlen, de annyit tudunk, hogy hatalmas és ez már jó számunkra, ez nekünk kedvezhet és ez így is lett.
Beléptetés:
Reggel nem túl korán érkeztünk, mivel nem akartunk sátorozni ezért csak az alap felszerelést hoztuk, meg az esti játék kellékeit. Maga a beléptetés és a pályára vezető út példaértékűen meg volt szervezve. A kapuba vártak segítették a parkolást elmondták, mit hol találunk és persze megmérték a hőmérsékletet is (2020 ban ez nép hagyomány minden játékon), semmiben nem volt ez másabb vagy gyengébb mint a Border War 12 esetében, pedig az állítólag az európai játékok egyik legjobbja vagy talán a legjobb? Maga a parkoló kényelmesen megközelíthető és tágas rendezett volt.
A regisztráció gyorsan és hatékonyan ment, bár a rendelés és a pach nem mindig ment zökkenőmentesen, de azért ez is rendben volt. (amit én nem értek, hogy egy ilyen MilSim játékra miért nincs 500-1.000 ember aki eljönne, mert a szervezés európai szintű, a pálya simán elbírna 500-1.000 embert, de megy a sírás, hogy nincs jó játék meg MilSim játék! De van csak el kellene jönni, mert tudni kellene játszani ilyen szinten!)
Kronó: talán ez volt a leggyengébb, na jó szerintem sima magyar kronó volt. Kis káosz, kis türelmetlenség is volt benne. Persze bennem van a hiba, mert a külföldi játékok és Kobzos (AS300) játékokhoz szoktam, a jót nagyon könnyű megszokni és nehéz megélni a rosszabbat. De ezzel is megvoltunk gyorsan.
Gazdagabb lettem egy felvarróval és egy jó minőségű pólóval imádom mind a kettőt.
Nappali események:
Az eligazítást követően elmentünk a cuccokkal a HQ-ra ami a térképen a 2. ponton található, egy jól kiépített parancsnoki sátor kellő felszerelés és víz mellett elkezdünk mi is egy kis menedéket építeni, hátha esni fog. (persze nem esett amíg ott voltunk) Szóval lett “tető a fejünk felett és néhány “vérszívást és viccet elmorzsolva” elindultunk az első küldetésünkre, ami nem volt más mint a 7 ponton a bányászat megkezdése a földtani anyagok elemzése (az egész játék során kb. ez volt a fő motívum). Csatlakozott néhány ember és egy “bányász” is (itt kell megjegyezni, hogy azok akik a LARP-os eseményeket vitték nagyon sokat tettek azért, hogy ez egy szuper rendezvény legyen, hogy ne legyen unalmas és lapos!) kb. 30 perc minden további nélkül elértünk a 7 pontra.
Elkezdődött a munka mi meg felvettük a pozíciókat és védtük a területet tizenöt perc telet el mire meglett az anyag, igazi kavicsok kövek lettek összeszedve majd egy táskába elpakolva. HQ szerint vissza kell kísérni a kutató bányászt a HQ-ra, de a csapat másik fele menjen a 9 pontra és segítsen elfoglalni azt. (na kb. itt kellett volna nemet mondani, mert az utóbbi időben ez rendszeres, és ez nem tesz jót a csapatnak, mint az se, hogy másokat kísérünk vagy csapodnak hozzánk). Két ember elindult vissza a többiek Káplár és KillerKaller vezetésével mentek a 9 re harcolni.
A kutató és a szállítmányt sikeresen visszakísértük és már indultunk is a többiekhez, ez idő alatt a csapat a FF vívta harcát a 9 pont környékén. Ahogy közeledünk láttuk a harcok nyomait a FriendlyFire Milsim Group tette a dolgát… Göröggel felvettük a harcot egy számunkra kedvező helyen bevártuk őket. Ketten a rengeteg ellen (kb 40 fős volt a FF egység) megállítottuk és kilőttünk négy embert (oké 4 igazolt volt egy a bokor miatt biztos nem érezte meg, egy pedig találatból fegyvertalálat lett), majd amilyen gyorsan támadtunk olyan gyorsan szakadtunk is el a TF erőktől nem meghalni jöttünk. Eltelt jó harminc perc mire sikerült a csapat közelébe kerülni éppen harcoltak (szokás szerint ment a balhé a fák között) rendeztük a sorokat és felvettük a harcot. TF erők visszavonultak, na jó kiszedtük mindet. (Black Lords srácokkal közösen, nézd meg videót is)
Mivel teljesen kifogytunk, már nem volt M4 tár amit kölcsön lehetett volna adni, nem volt kötszerünk és vizünk is fogyóban volt ezért a HQ irányába mentünk és visszakísértük ismételten a kutatót. Menet közben a Dabas SAS találkozva nyugodtunk meg, hogy innen már nem lesz semmi problémánk hazajutunk, és így is lett. A második küldetésünk is sikeres volt, de már benne jártunk rendesen a délutánba. Némi szerelkezés és pihenőt követően (visszaállási időt figyelembe kellett venni, nem azért mert kilőttek, hanem mert szerintünk ez így volt korrekt) megkaptuk azt a küldetést amit a srácok nagyon vártak (én utáltam az első pillanatól fogva) az épületekből kellett megszerezni nagyon fontos iratokat…
Fogtuk magunkat és a felszerelést, elindultunk a végzetünk felé (veszek lottót, mert tudtam mi lesz a vége…) sikerült is mindent és mindenkit elkerülni, közel jártunk már. Az épületeket megközelítve elkezdtük megfigyelni a környéket és lassan haladunk, hogy nehogy valami jó képességű sniper-nek még jobb napja legyen mint CsyPanther volt (brutális vérengzést rendezett már megint), sajnos ismételten belefutottunk a FriendlyFire “kis” csapatába és nem jó helyen. Azt tudni kell, hogy a srácok voltak “hazai pályán” így amikor kiszúrtuk őket, már tudtuk mi lesz a vége, de Levy, káplár, Killer itt akart harcolni, így maradtunk. A FF az épületekben és azok mentén nagyon erősek jól képzettek és tudják mit kell csinálni,magában ez is elég lenne, de mivel nem raj szinten nyomulnak hanem szakasz (század szintet is el tudják érni esetleg, ez az erő nagyon hatékony és egyedülivé teszi a FF-et)
Felvettük a harcot meglepetésből támadtunk, próbáltuk a helyzeti előnyünket és a meglepetést kihasználni, hogy legyen egy kis vérfürdő. Lett is de nem kicsi .A FF hatékonyan és gyorsan tudott reagálni, jól csinálták nagyon és hát “szerencse” is segített nekik néhány helyzetben. Jó látni, hogy van ilyen kezdeményezés az országban és van remény nagyobb egységgel is részt venni játékokon. (megjegyzem itt az FF hatékonyabbak és szervezettebbek tűnik mint a BW12 a németek szakasza, sokkal határozottabban és jobban működtek együtt, na nekem ennyi a pozitívum, meghaltam a közepére)
Mi mind elvéreztük “ott maradtunk a csatamezőn” de legalább többet lőttünk ki mint ahányan voltunk, a lényegen nem változtatott a nap egyetlen egy visszaállást sárgában tettük meg….
Visszaérve nem sok időnk marad és újra indultunk vissza, bár most már volt tansport, megbeszéltünk hol ugrunk ki és mit teszünk majd (na ebből szinte semmi nem lett, improvizáltunk). Mivel jó helyen “ugrottunk” és előttünk elmentek a TF erők ezért csak néhány percet voltunk az épületbe amíg összeszedtünk amiért jöttünk. A srácok azért komolyan vették és átkutatták az épületet mintha lenne benne ellenség, az elmúlt öt – hat évben nem harcoltunk épületben ez meg is látszik a csapaton, ebben nem vagyunk naprakészen! Két lehetőségünk van vagy gyakorlunk vagy nem megyünk épületekbe be és ki, oké van még egy bemegyünk és halottak leszünk…
Mindenesetre a kivonást jól csináltunk, az szép volt vettük az irányt és a “titkos iratokkal” a HQ felé, ezt a küldetést is hoztuk…
Készültünk a mi időnkre jött az esti játékrész! Na az a mi időnk mi területünk abban tényleg jók vagyunk!
Esti / Éjszakai játékrész:
Elkezdtük összeszedni magunkat és a felszerelést aminek a nagy rész az autókba maradt. Ez jól jött kicsit pihentünk és ettünk valamit nagyon kellett már a pihenés része. Készültünk!
A feladat a 10-es pont megszerzése és a FOB (mobilkórház és tábor kiépítése volt) telepítése volt. Közel harminc ember indult meg egyszerre és nekünk volt csak felszerelésünk és megfelelő taktikánk ezért mi vittük a csapatot odáig. Ez jól hangzik így, de egy hatalmas szenvedés volt, mivel rá kellett jönni, hogy nem egy szinten vagyunk és még az az előny sincsen meg mint a Border War kontingens esetében. Nincsenek itt akik részt vettek az éjszakai felkészítésben, így az egyszerű feladatok is időrabólak voltak és nem tudunk az erdőben közeledni. Sok időbe telt mire elértük a kitűzött cél, DPG és Leader segítségével sikerült megoldani (köszi srácok nélkületek nem ment volna az esti móka!). A feladat a 11 terület elfoglalása és átkutatása volt. Két “bányagépet” kellett megkeresni és a 10 pontra szállítani, mire oda értünk az egyik már megvolt és csak el kellett kísérni.
Ezt követően kerestük a másikat az is meglett néhány percen belül, így már a kettő megvolt, HQ szerint lennie kellene egy harmadiknak is (mint később kiderült csak kettő volt, de gyorsan megtaláltuk mind a két darabot) ezért elkezdődött a kutatás, mindent átnéztünk a végén már egysoros vonalban teljes lámpákkal néztük át a területet, de nem találtunk semmit és senkit.
Nem kicsit voltunk csalódottak, hogy két óra elteltével még senkit nem találtunk aki ellenfél lett volna, így átmentünk a 12 pontra….
Amint elértük a terület közepét elkezdődött a csetepaté. DPG és Leader vette fel a harcot elsőként az egész egy káosz volt senki nem tudta ki kivel van és azt se ki a baráti erő és ki az ellenség eltartott egy kis ideig amíg rendeztük a sorainkat. De amint ezt megtettük elkezdtük felmorzsolni az ellenséges erőket. Szöszi medikelt és egyben tartotta a csapatot, így az egész kezdett “kacsavadászatba” átmenni és a végére néhány sebesüléssel de sikeresen megvédtük a területet (a csaj hatalmasat fejlődött rövid időn belül, ahonnan indultunk és ahol most vagyunk, nem megyek este mert nem látok stb. addig, hogy lámpa nélkül harcol és medikkel, na ez a nem mindegy!) . Elég nagyot harcoltunk és sebesülteink is voltak ezért a FOB-ra mentünk gyógyulni és tárazni majd ismételten vissza a 12 pontra.
HQ szerint nem szabad üldözni az ellenséget (közel voltunk a visszaálló ponthoz, és a sírást elkerülése miatt nem lehetett, de azért ez egy MilSim lett volna…áááá) de járőrözni szükséges a 12 és az épületek közötti úton. Ismételten belefutottunk abba a hibába, hogy nem azonos szinten lévő csapatokkal megyünk ezért nehezebb a mozgás és harc is, ez nem a másik fél hibája, hiszen mi egyedi módon közlekedünk és harcolunk főleg éjszaka csak ezt nem vesszük figyelembe és többet várunk el, többet követelünk meg ezzel rontva az ő játékukat/játékélményüket (mindenesetre erre jobban kell figyelni a jövőben).
Az úton nem volt semmi, de megtaláltuk a “bányatelepet” a sátrakat felszereléseket, majd a 9-es pontra mentünk végre ismételten harcolni. Ez volt a jó döntés, mert végre találtunk ellenfelet és sikerült 2 méteren belülre menni (oké nem tetszett néhány embernek, hogy volt meglepi, de nekünk igen) harc elkezdődött majd rövid időn belül vége is lett. Rádión közölték, hogy 02:00 kor vége lesz a játéknak ezért gyorsan elindultunk az épületek felé, hogy legyen még egy kis esti CQB….
Sajnos nem találtunk senkit aki ellenfél lett volna, néhány baráti emberke meg nem tudta mit kell mondani vagy csak azt gondolta nem vesszük észre, hát nekik fájt ez a gondatlanság. Remélhetőleg jobban oda fognak figyelni az eligazításon, mert a BB nem válogat, hogy baráti vagy nem baráti a találat az találat…
02:00 kor véget is ért a nap, ezért pakoltunk és kitelepültünk a parkolóba ahol elpakoltunk. Kaszás volt olyan rendes (ismételten szuper volt a szervezés) és kinyitotta a kaput segített a távozásban, elköszöntünk megköszöntük, hogy itt lehettünk….
Nézzük meg az egyik kedvenc és talán az egyik legjobb videós csatorna szemszögéből is. Mindig figyelemmel kísérjük a srácok munkáját és ha van rá mód akkor próbálunk a srs jó végén lenni… most nem sikerült igazán!
A videó második részt és nézd végig, bár mi már nem voltunk ott… de jó látni
Egy másik kis videó a “mi” oldalunkról néhány képkockán mi is ott vagyunk, jó kis videó lett ez is, érdemes a srácokra odafigyelni! Black Lords Airsoft team, jő srácok! jól nyomják!
AB Podcast ep.#010 – Ch3ckmate ha van időd és kedved a srácok értekezést is jó végig hallgatni. Nagyon jó dolgok és értelmes értekezést kapsz!
Kövesd a Airsoft Bazárt megéri, iratkozz fel sok érdekes téma kerül előtérbe….
Összegzés:
maga a játékról elég egyértelmű volt a csapat véleménye és várjuk a következő jó lehetőséget.
Pozitív:
- remek szervezést kaptunk, ez egy nemzetközi játékon is megállta volna a helyét! Simán lehetne egy igazán nagy nemzetközi játék
- kiváló játékmenet, sok feladat és változatos küldetések a LARP-ot játszó játékosok (szervezők) hozzáállása ami színesített minden pillanatot, de nem kellett nekünk is LARP játszani kiváló volt az egyensúly a MilSim és a LARP között
- nagyon jó pálya, nagy területekkel jó és tiszta környezettel. Az épületek nagyon jól állapotba vannak, minden része alkalmas egy hatalmas CQB-ra.
- Sok olyan “régi” csapat és ember jött el erre a játékra akikkel mindig szívesen játszunk, nincs anyázás nincs találat megadási probléma, kedves és normális emberek vannak minden oldalon.
- kemény és jó ellenfelek vannak akik magas szinten játszanak, így van kihívás van cél van sikerélmény!
- még mindig jók vagyunk este / éjszaka és tudunk még hova fejlődni
- jó látni az FrendlyFire harcolni, látni a fejlődést látni azt, hogy van még cél amit el kellene érnünk van kihívás (nem rivalizálás).
negatív:
- MilSim játék ami 24 órásra van hirdetve nem tart 24 óráig, ez nem eset jól, mert lett volna még bennünk vagy a játékba még lehetőség. Talán itt jött volna ki, hogy legyen értelme a HQ őrségnek, hogy legyen mit védeni / támadni.
- kevesen jelentkeztek jöttek el egy így magas színvonalú játékra (tényleg nem értem miért nincs 500-800 ember egy ilyen játékon)
- nappal épületekben gyengék vagyunk, sokat kell tanulni újra és gyakorolni, több gyakorlásra lesz szükségünk ahhoz, hogy magas szinten tartsuk magunkat
- kicsi játékterületet játszottunk be maximum a pálya 1/2 de inkább csak a1/3 jártuk be
- nem szabad a csapatnak szétszakadni és eset nem szabad senkivel közösen menni, akit nem ismerünk mert nekik is rontja a játékélményt és nekünk is